יום ראשון, 16 ביולי 2023

58. הסיפור על בנימין


 הסיפור על בנימין שחיבר בארד - הבינה המלאכותית (AI) החדשה של גוגל:

ביקשתי מבארד: 
"צור לי סיפור משעשע על אדם שיוצא לטיול ביום חם מאוד והתייבש כי לא שתה מים ולא חבש כובע טמבל".

ובארד סיפר:
היה היה אדם בשם בנימין, והוא מאוד אהב לטייל. יום אחד, בנימין החליט לצאת לטיול ביום חם מאוד. הוא לא לקח כובע טמבל או מים, כי הוא חשב שהוא לא צריך אותם. בנימין הלך וטייל, והוא נהנה מאוד. אבל ככל שהזמן עבר, הוא התחיל להרגיש חם מאוד.

הוא התחיל להזיע, והוא הרגיש שהוא מתעלף. בנימין הבין שהוא צריך לעצור ולשתות מים, אבל הוא לא היה עם מים. הוא גם הבין שהוא צריך לשים כובע טמבל, אבל הוא לא היה עם כובע טמבל.

בנימין המשיך ללכת, והוא התחיל להרגיש יותר ויותר רע. הוא התחיל לראות כוכבים בעיניים שלו, והוא הרגיש שהוא עומד להתעלף. בסופו של דבר, בנימין התעלף. הוא התעורר בבית החולים, והרופא אמר לו שהוא התייבש.

בנימין למד את הלקח שלו, והוא תמיד יקח איתו מים וכובע טמבל כשיצא לטייל.



4 תגובות:

  1. בהחלט סיפור משעשע. מה שיפה אצל נתניהו שלנו הוא שאפשר תמיד לדעת מתי הוא משקר. בכל פעם ששפתיו זזות.......

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לך מושג כמה צחקתי שאפילו תוכנת הבינה המלאכותית קישרה את הסיפור הנ"ל לביבי, מבלי שהזכרתי את שמו או שביקשתי ממנה. חחחחח
      מה שהבטוח הוא שביבי אינו יכול להסתיר את החרדה ההיפוכונדרית המלווה אותו כל חייו. זוהי חולשה שהוא מאוד מתאמץ להסתיר ולשוא.

      מחק
  2. אני עדיין לא מבינה את ההתלהבות הרבה שיש ל-AI.
    רוב מי שאני רואה שמתלהב, הם אנשים שלא מבינים בזה בכלל.
    פתאום כל אחד יכול ליצור תמונות ועיצובים נהדרים במידג'רני.
    אני אישית חושבת שהטכנולוגיה הזאת חדשה מדיי בשביל לדעת מה באמת היכולות האמיתיות שלה. ויש בה גם סיכון (כשמדובר בזה שעובדים בתוך חברות משתמשים בה) כי המידע ממנה יוצא החוצה ומשותף לעולם.

    אגב, שמעת את ההקלטה ההיסטרית של נתניהו שהוא שמע על אנשי הצבא שאמרו שהם יבטלו את ההתנדבות שלהם למילואים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אנשים מתלהבים מכל טכנולוגיה חדשה. תוכנות הבינה המלאכותי מתגלחות על הציבור ולומדות. לפני ימים אחדים שמעתי ראיון עם מנכ"ל של חברת מחשבים ישראלית (של כמאה מועסקים). שאלו אותו האם לדעתו AI יחליף בעתיד כח אדם בהייטק והאם גם תוכל להחליף אותו? הוא השיב בחיוך שעדיין לא אבל שלדעתו בעתיד (הלא רחוק) AI יוכל להחליף כ- 85% מהעובדים ומכאן השתמע שלא אותו. חחחח

      בכל אופן, אני לא מתכוון להשתמש ב-AI לצורכי קריירה, אבל לצורכי כתיבת סאטירה ובסיס לקריקטורות, מצאתי שהיא די משעשת. בניגוד לרבים שכבר עושים זאת, אני לא מוכן לשלם על זה.

      ולגבי זה שהמידע ממנה יוצא החוצה ומשותף לעולם, אני לא מתרגש מזה. אנשים כבר מזמן לא מתרגשים מזה שכל כך הרבה מידע יוצא מהם ומשותף לעולם מההתמכרות שלהם לכל הרשתות החברתיות ולאפליקציות החינמיות. אני בחיים לא אעשה פעולות בנקאיות או אשלם דרך אפליקציות סמרטפוניות. היום כל מי שצריך מידע או להגיש טפסי בקשה למשרד ממשלתי כל שהוא, מתבקש למלא פרטים אשר כוללים גם מספר כרטיס אשראי. בשביל מה צריכה המדינה לדעת פרטי כרטיס אשראי בשביל למלא טופס? המדיניות שלי בנושא - לא מדובשם ולא מעוקצם. האם המדינה יכולה לערוב לנו שהמידע שהיא צוברת עלינו אינו זולג לגורמים בלתי רצויים?

      ביבי והביביסטים שלו בהחלט היסטרים לא רק מכך שאנשי מילואים יפסיקו להתנדב, אלא שגם לא ירצו יותר לשרת במילואים ובמיוחד לאחר שבקרוב ישלימו את החקיקה של מתן מעמד שווה לאלה שסרבנותם אומנותם לבין אלו שהולכים להיהרג שירות צבאי. גם ככה משרתים כעת במלואים רק 1% והשאר סרבנים אומנותם ומשתמטים מכל המגזרים. אז במהרה כנראה תשמעי שהם מחליפים את הכינוי "סרבני התנדבות" ל"בוגדים". אם יש משהו שהם עדיין אינם קולטים הוא שהמחאה שהם הביאו בתוכנית ההפיכה המשטרית הדורסנית שלהם ונזקיה, היא כמעט בלתי הפיכה. זוהי גם תוצאת מדיניות השיסוע הקטלני שהם מפעילים בשנים האחרונות. הם עוד כנראה אינם קולטים שהם הקימו כנגדם ציבור גדול שאינו מוכן להיות יותר חוטבי עצים ושואבי מים. ההיסטריה שלהם כל כך גדולה, שהם מטילים את האחריות על "הסרבנים" לחורבן ביטחון המדינה. אבל האמת היא שהאחריות כולה תהיה על השלטון והעומד בראשו. יש לי הרגשה שהם עדיין חושבים שבשעת אמת, הפראיירים יחזרו בהם מסרבנותם. אם הייתי ביבי, לא הייתי בונה על זה...

      מחק