יום שני, 30 בינואר 2023

23. אבן נייר ומספריים

 "גַּם לַהֲטוּטָנִים זְקוּקִים לְאֵיזוֹ נְקֻדַּת אֲחִיזָה בַּמְּצִיאוּת" (דן מרגלית)




6 תגובות:

  1. אחד הדברים שאני לא מבינה, זה איך זה שאנשים אחרים עיוורים לגמרי למה שמתרחש. אומרים שהכל יהיה בסדר שכבר מרגישים דברים בשטח. השקל שנחלש מול הדולר והאירו, הוצאת כספים מהבנקים ועוד ועוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. האמונה מעוורת עיניי אדם ואוטמת אוזניו. כבר נאמר בתנ"ך: "כדבר אל העצים והאבנים". גם לא משנה מה יהיה, אלה ימשיכו להטיל את אותו פתק בקלפי. כבר שמעתי היום קולות שמאשימים בכל את האופוזיציה, את הייועמ"שית וברצח בבית הכנסת בנווה יעקב - את בני גנץ, שכמעט עשו בו לינץ' כשהגיע לנחם אבלים. פרופ' ישעיהו ליבוביץ אמר: שאין גרוע מצירוף של בורות עם רישעות.

      מחק
    2. הסיטואציה הנוכחית בממשלה נוצרה כי הרבה אנשים הצביעו לאיחוד סמוטריץ'-בןגביר. אני לא חושבת שבשום סיטואציה אחרת המפלגות שלהם היו מקבלות כ"כ הרבה מנדטים.
      ואני בטוחה שאתה זוכר שהממשלה הקודמת הייתה, אז אלה שהיו באופוזיציה האשימו אותם בכל החוליים של מדינת ישראל. לא כי יותר מעשור עם נתניהו בתור רוה"מ לא עשה שום נזק... לא...
      גם מה שהיה בתקופת הסגרים של הקורונה לא עשה נזק... לא זה רק בגלל ממשלת בנט-לפיד (העיקר שבכל העולם סובלים ממה שקרה בגלל הסגרים אבל בישראל זה אחרת).
      העניין הוא שלא מעט אנשים שמצביעים לליכוד הם לא אנשים בורים ולא טיפשים, ועדיין חלק לא קטן מהם הולך בעיניים עצומות ולא מוכן לראות מעבר. יש לי ידיד כזה, ולדבר איתו על פוליטיקה זה כמו לדפוק את הראש בחוזקה בקיר ולהתלונן שכואב לך.

      מחק
    3. לגבי האשמת האחר שהיה לפניך: האמת של פוליטיקאי רחוקה ממנו כמרחק מזרח ממערב.
      ולגבי הפסקה האחרונה צריך להוסיף שאנשים כמו הידיד שלך דוגלים באיוולת כאשר היא מתאימה לאינטרסים שלהם. ואם אינה מבחינים בה הרי הם מטומטמים וכאימרת שירו של שלום חנוך "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם"...

      מחק
  2. מי היה זה שאמר לאחרונה שבשלב הזה כבר צריך להחליף את העם עצמו? ככה זה נראה. כרגע מדברים על הסכנות לכלכלה, אבל הסכנה הגדולה ביותר היא לאבד את מה שכל העיוורים (שלא לומר מטומטמים) לוקחים לגמרי כמובן מאליו - את החופש האישי, חופש הדיבור, חופש הפרט, חופש הקניין, חופש העיסוק, חופש התנועה, שיוויון בפני החוק, זכויות אזרח בסיסיות.....ועוד ועוד ועוד. כל אלה בסכנה להיעלם לגמרי, ואז כבר גם לא תהיה דרך להחזיר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן סיכמת יפה את מה ש"העיוורים/מטומטמים" לוקחים כמובן מאליו - החופש!!!. לא אחזור כאן שוב על מה שאמר עליהם פרופ' ישעיהו ליבוביץ (שאגב חזה בדיוק את התהליכים שעוברים עלינו עכשיו). אבל כדברי השיר "משיח לא בא" של שלום חנוך: "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם"...

      מחק