יום שבת, 15 באפריל 2023

36. פצצת הזמן האמיתית של ביבי

כְּשֶׁמְּזִינִים חָבִית בַּאֲבַק שְׂרֵפָה סוֹפָה שֶׁתִּתְפּוֹצֵץ.

                          

אל תתבלבלו בשתיקת החרדים לאחרונה בתקשורת, בעת שמתנהלים כעת דיונים על "פשרה" בבית הנשיא. להם ביבי כבר נתן "תעודת ביטוח" בהסכמים הקואליציוניים.

"הרפורמה" (ההפיכה) המשפטית של ביבי היא בראש ובראשונה האינטרס של "המנהיגים החרדים", שלמעשה תומכת ישירות, בשיטה החזירית והמעוותת שלהם לקבל יותר (מהאחרים) מבלי לתת. הם למעשה  כבר קיבלו את זה בהסכמים הקואליציוניים השערוריתיים שסחטו מביבי.

אבל המשך מגמת אי שיוויון בנטל בין אוכלוסיות (כאשר האוכלוסיה החרדית הלא פרודוקטיבית ההולכת ומתרבה בקצב מעריכי - פריבילגית יותר מהאחרים) - זה לא ילך, החילוניים והדתיים הפרודוקטיביים לא יקנו את זה. 
אש המחאה כבר נדלקה !!!

ושלא לדבר על נוסחת משה גפני (נציג "חכמי חלם" של החרדים):
שירות צבאי = תפילות בכּוֹילל

זאת היא למעשה פצצת הזמן האמיתית שצריכה להדאיג את ביבי, 
אם עוד בכלל קצת איכפת לו מהמדינה. 

והרי הנתונים כפי שמדברים בעד עצמם ופורסמו בכלבליסט ב- 2022:

משק בית חרדי ממוצע משלם רק כשליש מאשר ממוצע  משלם המיסים הכללי
משק בית יהודי חילוני משלם פי -
5 יותר מיסים ממשק בית חרדי 

הפער לנפש אפילו גדול יותר:
תשלום מיסים לנפש של יהודים חילוניים גדול פי-9 מזה של חרדים

העובדות מדברות בעד עצמן ולא הדמגוגיה !

12 תגובות:

  1. מה שחשוב להבין, הוא שגם אם לא "נמרוד" ולא "נשבות" ולא נרד מהארץ במחאה - בקצב הנוכחי עוד מעט פשוט דמוגרפית ה"טפיל" יהיה רב מה"מארח" שאמור להגן עליו, לממן אותו, לתמוך בו......וממילא תהיה קריסה טוטאלית. אמיתית, פיזית, כלכלית, בטחונית, לא רק חברתית. זה לא ייאמן מה שנהיה פה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים עם כל מה שכתבת. כשאני מדבר על כך שאש המחאה החברתית כבר נדלקה, אני מתכוון לכך שהניסיון להפיכה המשטרית בראשות הליכוד, ובתמיכת החרדים והמשיחיים, פתחה את תיבת פנדורה ששיחררה את כל השרצים המאיימים על החברה הישראלית כולה.
      הוגי "המהפכה המשטרית" כנראה לא תיארו לעצמם איזה שדים משתחררים כאשר פותחים תיבת פנדורה שכזו. כך גם אש ההתנגדות שפרצה לא ניתנת להרגעה או להרדמה, אלא אם יגנזו אותה על כל ההסכמים הקואליציוניים שביבי שיחרר כשהשותפים הקואליציונים שלו נצמדו לאשכים שלו .

      ולשם המחשה אני מבקש סליחה (גם מהחרדים) על כך שאני עושה אנלוגיה לעולם הרפואה. טפילים אינם מודעים לכך שבקריסה של המאכסן שלהם, הם בסופו של דבר גוזרים בעצם מוות על עצמם. כנ"ל גם לגבי גידולים סרטניים הניזונים מגופו של החולה וכשהמאכסן מת בגללם, הם בעצם גוזרים מוות על עצמם הם.
      רק טיפול רדיקאלי כנגד הטפיל יכול להציל את המאכסן. אני חושב שמה שקורה במדינה בימים אלה, עורר את הציבור המנומנם בהבנה שיש צורך בטיפול רדיקאלי שיציל עצמו.

      שימשיכו את חקיקת "הלהכעיס" שלהם כמו חוק החמץ (שלא היה צורך בו 75 שנה), ביטול חוק הכלים החד פעמיים, וחוק המשקאות הממותקים (שאמור היה לשמור על בריאותם הם), חוקי הדרת נשים, חוק שעות הפרדת גברים ונשים בשמורות טבע... וכיד הדמיון הטובה למי שהניצחון עלה להם לראש - הם רק יעוררו בציבור החילוני (שניסו להרדים) כזו מחאה כנגדם, שעוד לא ברא השטן.

      נ.ב. לטובת אלו שעשויים להביע זעזוע עז מדבריי אלה ולהאשים ב"הסתה" ושאר דמגוגיה, מוטב שיואילו לפשפש בהסתה היומיומית של נבחרי הציבור שלהם (הן החרדים והן המשיחיים) בכנסת ובתקשורת.

      מחק
  2. צריך להיזהר מנבואות דיסטופיות. גם אצל החרדים חלים שינויים בלתי פוסקים, שלעת עתה הגפני ושות' עוד מצליחים להסתיר, לא לעולם חוסן. בניגוד לטפילים שהורגים את המארח ומתים יחד אתו, הטפיל האנושי מבין מתי הוא מנסוגל לחטוף בומבה בפרצוף ולהיעלם או ךהיות מנותק.

    השבמחק
    תשובות
    1. צר לי כשבדבריך אלה אתה בעצם נופל לידי דמגוגיית שטיפת המוח שמשחררים מעצבי דעת הקהל שלהם ושל המגינים הקואליציוניים שלהם.
      הנתונים המספריים (כולל אלו שלמעלה ופורסמו על ידי הלמ"ס) מדברים בעד עצמם ומגמת הפערים רק הולכת וצומחת עם השנים, כמו גם העליה בפרוליפרציה של מקבלי התמיכה.
      ראה גם למשל בתחום החינוך שאתה חלק ממנו, הכפלת הקצבאות של תלמידי הישיבות והכויללים בתקציב המדינה הקרוב. מימון מלא של מוסדות החינוך הבלתי מפוקחים והמפוקחים, ללא לימודי ליבה ואף ביטולם המלא - החל מהתקציב הקרוב ואני כבר לא מדבר על הפער ביכולת רכישת דיור מסובסד שבין החרדים לאחרים...
      ולגבי משל הטפיל שהבאת, ושגם אני השתמשתי בו בתגובה למעלה (לפני שקראתי את שלך) - אני חולק עליך. גם טפיל אנושי אינו יכול ואינו יודע איך להתנתק מהמקור המזין אותו *וממשיך להזין אותו*.
      ע"ע הפער הקיים בין עצמאות האוכלוסיה החרדית במדינות העולם שבהן קיימת הפרדת דת ממדינה, לעומת זו שאצלנו.
      לצערי ללא חוקה המבוססת על שיוויון והפרדת דת ממדינה, הטפיל ימשיך לנשום ולבעוט.

      מחק
  3. אחת הבעיות שיש במדינה שלנו, שנוצרה כתוצאה מהתקדים הזה לטובת החרדים שיצר בן גוריון. זה שיש פה היום מדינת רווחה בתוך מדינה שהיא אולי סמי מדינת רווחה. ניצול של אוכלוסיה מסויימת לטובת אוכלוסיה אחרת.
    זה לא סוציאליזם אפילו, כי אותה אוכלוסיה לא תורמת באותה מידה לכלכלת המדינה, וגם לא לבטחונה.
    הזוי בעיני שמשווים תפילות לשירות צבאי.
    אבל ביננו לי באמת לא משנה אם חרדים ישרתו או לא ישרתו בצבא, שיעשו שירות לאומי. אבל שיתנו 3 שנים מהחיים שלהם לטובת המדינה כמו שכל אחד אחר עושה.
    ולתת דוגמאות שיש הרבה חרדים שמתנדבים בכל מיני מקומות לא אומר כלום. אני מכירה גם הרבה חילונים שמתנדבים, זה לא סותר את זה שצריך לעשות שירות צבאי או לאומי.
    ואין מה לעשות בקצב ההתרבות המהיר של החרדים, אי אפשר להתחרות בהם ויגיע היום בו הם יהיו הרוב.
    וזה שהם בוחרים שוב ושוב באותם נציגים בכנסת שממשיכים להשאיר אותם עם חוסר ידע ויכולת לעבוד בעבודות מכניסות ועניים זה משהו שלא ניתן להבין.

    השבמחק
    תשובות
    1. הערת אגב - מאז נפילת "המערך" ועלייתו של הליכוד לשלטון, גם אם לא ברצף במהלך 40 השנים האחרונות, ובמיוחד מאז שנתניהו היה שר אוצר, קשה כבר לדבר על ישראל כעל מדינת רווחה.

      מחק
    2. תגובה ל n_lee:
      כשבן גוריון הכריז על פטור תורתם אמונתם היה מדובר ב- 300-400 איש. הוא לא חזה שהפטור הזה יעודד אימוץ כשיטה לבטלנות מעבודה של מאות אלפים. בן גוריון האמין שבמתן הפטור הזה הוא יוכל לשלוט על החרדים והוא טעה כמובן, כי מי שולט כיום על מי? ובמאמר מוסגר, יש לך מושג כמה ישיבות וכוללים מקבלים קצבאות על "תלמידים" רשומים לכאורה ואף פעם לא נוכחים בביקורות פתע? כמה צעירים חרדים אינם משרתים, עובדים בשחור ולא משלמים מיסים? כאשר כל המערכת החרדית מגבה בשתיקה על הרמאות הזו?

      מסכים איתך שבקצב הפרוליפרציה שלהם יגיע הזמן שהם יהיו רוב. השאלה כשזה יהיה, מי יהיו חוטבי העצים ושואבי המים שלהם? מאין יגייסו תקציבים לממן צבא שכירי חרב שיגן על ביטחונם? כי צבא העם כבר לא יהיה יותר, הרבה לפני כן.

      כן, אם לא שירות צבאי אז לפחות שירות לאומי (עם מנגנון פיקוח) הן לחרדים והן למיעוטים הלא יהודים. אבל עם המשקל שלהם בכינון קואליציות זה לא יקרה. גם חוקה מוסכמת לא תקרה. האפשרות הנותרת היחידה היא מדינת "קנטונים" כמו בשוויץ, כאשר כל קנטון יאלץ להתקיים ולקיים את עצמו אך ורק מהכנסות המיסים של עצמו...

      לא יודע מה יהיה. אני מעריך שתיבת פנדורה החברתית כבר נפתחה...

      מחק
    3. תגובה לאמפי: נכון, כבר לא מדינת רווחה (גם אם ניקח בחשבון שביבי הפך את הפנסיות התקציביות לפנסיות התלויות על קרן הצבי של הבורסה ושותפות של מנהלי קרנות הפנסיה בעמלות שמנות גם בשנים שהקרן בהפסדים).

      מחק
    4. כבר המון שנים שישראל לא מדינת רווחה פר סה, למרות שעדיין נשמרים בה דברים שכן קיימים במדינת רווחה או מדינה סוציאלית. למרות שאנחנו ממש לא נחשבים מדינה סוציאלית בהגדרה.
      אני לא יודעת מה בן גוריון חשב לעצמו כאשר הוא נתן את הפטור של תורתם אמונתם. אני מניחה שהוא לא חשב שהחרדים שעד אז היו אנשים עובדים ולומדים כשהיו באירופה יהפכו את הבטלנות שלהם לאומנות (אני בטוחה שהוא בטח היה מתהפך בקברו לו ידע למה זה גרם).
      אני בדיוק היום שמעתי ברדיו בחור חרדי (שהתראיין) שאמר שהוא אחרי שהוא סיים לימודי ישיבה, בגיל 22 הלך לעשות שירות אזרחי הוא היה בשב"ס וגם במד"א ושם הוא למד דברים וקיבל כלים כך שהיום הוא יכול לעבוד במשהו שמכניס לו משכורת יפה יחסית (יחסית למה שחרדים כמוהו שלא עשו את התהליך שהוא עשה מרוויחים). והוא בעצמו אמר כמה חרדים מפסידים מזה שהם לא עושים שירות אזרחי או שירות לאומי כמו שהוא עשה.

      מה יהיה כשהם יהיו הרוב? אני באמת לא יודעת אבל אנחנו נהיה בצרות. כי לא ייתכן שאוכלוסיה שלמה תחיה על חשבונה של אוכלוסיה אחרת.

      לדעתי התיבת פנדורה הזאת הייתה פתוחה כבר לפני כן, רק שעכשיו יש מצב שהגיעו מים עד נפש.

      מחק
    5. מה שנשמר כביכול ממדינת רווחה הוא הביטוח הלאומי: 1,300 שקל קיצבה לפנסיונרים, 2,300 קיצבה לנכים. אפשר לחיות מזה? ולאחר שנים רבות ללא עידכון, הממשלה מתפארת שעידכנה והעלתה את הקיצבה ב-6 שקלים ... אבל לחרדים עומדים להכפיל את הקיצבאות תמורת מתן שום כלום מהם.

      כשהייתי בקורס פראמדיקים בצבא, הפסיקו לנו את הקורס כדי לאבטח במשך 10 ימים ישיבות חרדיות בירושלים, בגלל חשש מודיעני לפיגועים. בסוף פיגועים לא היו ולא בגלל הנוכחות שלנו. אני הייתי עם צוות שמירה על הישיבה החרדית איתרי בירושלים. היית צריכה לראות איזו עליה לרגל בהערצה הייתה של בני הישיבה אל חדר הלינה שהקציבו לנו - כדי להצטלם עם קסדות, חגורים וכלי נשק שלנו. אם הם כל כך מתלהבים, מה מנע מהם להתגייס לצה"ל בהגיעם לגיל 18?

      מה שמטריף אותי היא הכניעה באקדמיה לגחמות החרדים. כדי שיועילו לרכוש השכלה אקדמית - הם דרשו והשיגו הפרדה מגדרית בלימוד באולמות הלימוד. אבל מה איכפת להם שכדי לעמוד בכך, הסגל האקדמי נדרש להכפיל את שעות הלימוד (ללא שינוי במשכורת), כדי ללמד פעמיים אותו החומר לכל אחד משני המגזרים בנפרד?

      לגבי תיבת הפנדורה - היא הייתה קיימת, אך טיפשותם של הוגי ההפיכה המשפטית , פתחה אותה ושיחררה את השרצים שמזינים את אש ההתנגדות. וכן, הגיעו מים עד נפש, בגלל בליץ החקיקה הדורסנית, שרק את תוצאות הגייתה, על הביטחון והכלכלה, אנחנו כבר רואים (למרות ההשהיה, שאגב אני לא מאמין לה עד שתיקבר).

      מחק
    6. בגלל זה גם אמרתי שיש פה מדינת רווחה בתוך מדינת כל אזרחיה, כי הרי החילונים לא מקבלים יותר מדיי תנאי רווחה. אנחנו משלמים מיסים, ביטוח לאומי וכו' ומשרתים בצבא אבל הכסף שלנו לא באמת חוזר אלינו ברמה שהוא צריך לחזור אלינו.
      לחרדים בהחלט יש פה מדינת רווחה, חוץ מהקצבאות של בני הישיבות, הם מקבלים גם הנחות בארנונה, מיסים, מחירים מוזלים על תחבורה ציבורית, הסופרים שלהם משמעותית יותר זולים משלנו (להוציא ענייני כשרות של בשר/עוף/דגים).

      אתה יודע מה עיקר הבעיה אצל חרדים ואקדמיה. שהם יכולים להיות עילויים בתורה גמרא וכו'. אבל בגלל שהם לא למדו מתמטיקה ואנגלית בבתי הספר הרוב נושרים מהמוסדות האקדמים שפתחו מסלולים עבורם (גברים, נשים פחות).
      ומה דעתך על זה שהמפלגות החרדיות רוצות שיכירו בלימודים בישיבה כשווים לתואר אקדמי?

      אולי טוב שתיבת הפנדורה הזאת נפרצה סוף סוף, כי דיי לניצול הזה.
      אין לי בעיה עם הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית, כבית לאומי לעם היהודי. אבל דמוקרטיה ויהדות לא הולכות יחד, וצריכה להיות הפרדת דת ממדינה. צריכה להיות חלוקה שווה של הכספים. וממש לא צריכה להיות העדפה של אוכלוסיה מסויימת על פני אוכלוסיה אחרת.
      כמו שיש בכל מדינה דמוקרטית מתוקנת.

      מחק
    7. מדינת ישראל מוגדרת מדינה יהודית ודמוקרטית. אבל דמוקרטיה בדת - אין חיה כזו. חילוני לא יסכים לעולם להתנהל לפי חוקי ההלכה. ומה לעשות שחמישית מאזרחי המדינה הם מוסלמים? גיאוגרפית לא ניתן להפריד כיום בין מדינת ישראל ומדינת יהודה, אבל אולי הפרדה לקנטונים, כאשר כל קנטון יצטרך לממן את עצמו ולא על ידי האחרים.

      מחק